Malin och Amanda

.

Kategori:

Nej jag känner att det är dags att rycka upp sig, skaka om livet lite. Allt går på rutiner och alla dagar är likadana. Behöver nån form av förändring, eller inte förändring kanske men nånting som gör att dagarna inte alltid är lika förutsägbara. Ursäkten för detta har hittills varit "men det är såhär det ska vara, man blir vuxen, livet är inte lika oförutsägbart, överraskande som när man var yngre". Men vafan, det vill jag välja själv. Jag vill bestämma över hur mina dagar ska se ut, leva lite. Vill ha mina spontana helger tillbaka, inte planera allt i minsta detajl. Vill kunna göra vad jag vill, känna vad jag vill, utan att ha någonting som håller mig tillbaka. Jag är rädd att det som orsakar detta är just jag själv, jag håller mig själv tillbaka, jag själv gör att min vardag ser likadan ut varje dag.
Vilket betyder att den enda som kan göra nånting åt det här är jag själv.
Jag ska göra en förändring, ändra på min iställning till livet och ta vara på allt roligt, ha saker att se fram emot och sluta fokusera på det dåliga. Se allt bra.

Nytt år. Nya mål. Nya saker att se fram emot.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: